8. joulukuuta 2009

Yksi väsynyt matkustaja

Mä haluan kuunnella junassa muiden matkustajien puhetta,
antaa virtojen valua korvalehtieni ohi.

Nukahtaa.

Mä haluan arvailla missä kukin jää pois,
leikitellä ettei jääkkään.

Nukahtaa junaan.

Mä haluan maksaa vieraalla valuutalla
ja unohtaa paljonko se on euroissa.

Photobucket

Mä haluan istua ja tuntea kolinan,
tiedon että mä liikun enkä kuitenkaan.

Nukahtaa junassa.

Mä haluan keksiä uudet elämäntarinat
ja kadottaa hetkeksi vanhat.

Mä haluan nähdä ikkunan takana maiseman,
mielen,
joka liikkuu, muuttuu ja kiertyy. Ympyrää.

Photobucket

Mä haluan nukahtaa.

4 kommenttia:

  1. Sinä se osaat runoilla. Tee minulle toiveruno sinappihuntuisesta kinkusta!

    -Johannes Hymynakista

    VastaaPoista
  2. johannes: muchas gracias. :) ehdottomasti teen! (sinappihuntuinen kinkku kuulostaa tosi hyvältä)

    VastaaPoista
  3. Ihanan runollista, osaat kyllä kirjoittaa. <:

    VastaaPoista
  4. ellie: ui kiitos! :--)

    VastaaPoista

Elämä on kenties lyhyt, mutta hymyyn menee vain sekunti aikaa. Samoin kuin kommentin jättämiseen.